Copenhagen, February 1st - March 2nd, 2014Home

Follow Frost Festival on social media:

Posted

Pressemeddelelse: Erlend Øye inviterer til pool party på FROST 2014

Til februar, hvor FROST 2014 løber af stablen, er der givetvis en del, der går og drømmer om long drinks og palmer. Og hjælpen er nær: Lørdag den 15. februar har vi lokket norske Erlend Øye (kendt fra Kings of Convenience og The Whitest Boy Alive) til landet for at give en eksklusiv koncert for et lille publikum, hvor han spiller nye solonumre på bunden af det tørlagte 25-meter-bassin i den smukke nedlagte svømmehal, Hollænderhallen, i Dragør.

Kombinationen af de hvide klinker, det højloftede rum, det smukke træloft og Erlend Øyes tilbagelænede og iørefaldende popsange, understøttet af iscenesættelse af rummet, vil skabe et vinter-pool party, hvor man godt nok skal beholde frakken på, men hvor stemningen bliver casual, cool og kulørt.

”Vi forelskede os pladask i den smukke tomme svømmehal og fik med det samme lyst til at skabe et pool party på bunden af bassinet. Og er der én person, der, med sin stemme og charmerende personlighed, kan smelte den mindste snært af vinterdepression, må det være Erlend Øye. Han er oven i købet flyttet til Sicilien, og hans nye solomateriale er solmodent som en italiensk tomat. Jeg glæder mig som et lille barn med badevinger!”, udtaler festivalleder for FROST, Mikael Pass.

For at fuldende aftenen har vi allieret os med vores hovedsponsor Royal Beer, der som en ekstra ’treat’ for publikum leverer mulighed for gratis bustransport til og fra Hollænderhallen med flydende forfriskninger til passagerne undervejs.

indians

Sfærisk indie med 70 mands symfoniorkester

FROST har et helt særligt forhold til danske Indians. Det var nemlig på FROST, at Søren Løkke Juuls enmands-indie-band i 2012 spillede sin allerførste koncert. I de mellemliggende godt halvandet år er det gået stærkt for ham, ikke mindst i kraft af en international pladekontrakt med det legendariske pladeselskab 4AD, der i starten af i år udsendte hans debutalbum ’Somewhere Else’ og med nærmest konstant koncertaktivitet rundt om i verden.

Derfor er vi super glade for, at han vender tilbage på FROST 2014, hvor vi i samarbejde med Copenhagen Phil præsenterer ’60 Minutes of Indians’ i Konservatoriets Koncertsal (tidl. Radiohuset) den 6. februar og igen dagen efter på Kulturværftet i Helsingør. Her er fokus på at udforske den endnu unge ‘indie-classical’-genre og bygge bro mellem klassisk og rytmisk musik, når Indians’ sfæriske hymner bliver spillet i nye arrangementer tilpasset det 70 mand store symfoniorkester.

Som support på aftenen har vi inviteret den danske elektroniske musiker Rumpistol, der vil spille sammen med et lille udvalg af musikere fra symfoniorkesteret, og før og efter DJ’er Mads Axelsen, radiovært på Det Elektriske Barometer og P6 Beat, i Koncertsalens foyer.

Koncerterne i Dragør og Helsingør er en del af et samarbejde med Region Hovedstaden, som skal bringe FROST ud til hele hovedstadsregionen.

Koncert- og billetinfo:

Erlend Øye // pool party
Hollænderhallen, Dragør
Lørdag den 15. februar
Døre kl. 21, koncert kl. 21.45
Pris: 265 kr. + gebyr
Køb billet HER

60 Minutes of Indians
Konservatoriets Koncertsal
Torsdag den 6. februar
Døre kl. 20, opvarmning kl. 20.30, Indians kl. 21
Pris: 190 kr. + gebyr